Led rasvjeta u tunelu

Led rasvjeta u tunelu

Led rasvjeta u tunelu ( slika pokazuje Led rasvjetu i klasičnu rasvjetu )

Pravilna rasvjeta u tunelima za automobile, vlakove i pješake nužna je za sigurnost jer neadekvatna rasvjeta predstavlja opasnost od nesreća, ne ostavljajući mogućnost pogreške s nekvalitetnom rasvjetom.

Stvaranje ujednačenih razina osvjetljenja za prijelaz iz unutrašnjosti tunela na vanjsku dnevnu svjetlost lako se postiže LED-om, ali pronalaženje uređaja koji može izdržati okoliš nije uvijek tako jednostavno. Tuneli su vrlo oštra i korozivna okruženja zbog izloženosti vremenskim prilikama, spreju soli na cesti i krhotinama i kemikalijama iz ispušnih plinova.

Led rasvjeta u tunelu s oznakom IP68 možete jednostavno stvoriti dugačke linearne nizove svjetla koje protežu duljinu tunela za čist, elegantan izgled koji održava uvjete sigurnima za vozače i pješake.

LED diode dokazuju svoje prednosti u većini aplikacija za rasvjetu na otvorenom, ali točkasti izvori integrirani u čvrsta rasvjetna tijela posebno su dobri za primjenu u tunelima.

Riječi “mračan” i “mutan” prikladno opisuju mnoge tunele autocesta diljem svijeta. Dakle, kada vidite tunel koji je jako osvijetljen, bez sjena ili tamnih mrlja, možda ćete se zapitati zašto svi tuneli nisu dobro osvijetljeni. Zapravo, nove instalacije u mnogim dijelovima svijeta pokazuju da dobro specificirana Led rasvjeta u tunelu pomaže očima vozača da se lako i brzo prilagode, održava ometajuće održavanje na minimumu i štedi energiju uz poboljšanje kvalitete svjetla.

Dva su primarna razmatranja koja vode određivanje o tome treba li se osvjetljenje tunela ažurirati tako da uključuje LED tehnologiju. Općine se obično usredotočuju na troškove života, kao i na kvalitetu svjetla.

Ukupni trošak vlasništva za javnu rasvjetu funkcija je nekoliko čimbenika uključujući osvijetljenost, potrošnju energije, cijenu opreme, cijenu ugradnje, troškove održavanja, faktor oblika svjetiljke i očekivani vijek trajanja rasvjete. Dok se mogu uzeti u obzir drugi čimbenici koji su manje mjerljivi, prema vlastitom nahođenju odluka o rasvjeti može se svesti na određivanje životnog troška postavljanja određene količine svjetla na tlo.

Led rasvjeta u tunelu nudi vrhunsko prikazivanje boja u usporedbi s uobičajenim alternativama za vanjsku rasvjetu kao što je visokotlačna natrijeva (HPS), koja se pokazala dovoljno značajnom da jamči promjenu postojećih sustava ulične rasvjete.

Sudionici u prometu i pješaci visoko cijene vrhunsku kvalitetu svjetla. Neke općine i komunalna poduzeća odlučila su ulagati u LED rasvjetu kako bi poboljšali komercijalni prostor, učinili ga privlačnijim kupcima i povećali percepciju sigurnosti i udobnosti. Programi održivosti i zakonodavstvo također mogu igrati ulogu u ovom procesu donošenja odluka.

U rasvjeti tunela, pošteno je reći da su čimbenici i ukupni trošak vlasništva i vizualna percepcija. Međutim, s obzirom na stanje javnog financiranja, postizanje nižih ukupnih životnih troškova obično se smatra nužnim jer se svaka instalacija u konačnici mora platiti iz ograničenih prihoda od poreza ili cestarina. Srećom, najnovija dostignuća u LED tehnologiji toliko su smanjila troškove nabave i električne troškove Led rasvjeta u tunelu da oni nude znatno niži životni trošak u usporedbi s konvencionalnim sustavima rasvjete visokog intenziteta (HID) rasvjete, uz dodatne prednosti LED sustava.

Danas su konvencionalni HID izvori svjetlosti kao što su HPS i metal halogenid (MH) radni konji instalirane tunelske rasvjete. Sheme tunelske rasvjete zahtijevaju visoku minimalnu rasvjetu kako bi osigurale sigurno okruženje za korisnike. Svjetiljke moraju biti sposobne isporučiti visoku razinu svjetlosti na znatnoj udaljenosti od ravnine. Tipična visina montaže u cestovnim tunelima je 5–7 m kako bi se osigurao razmak za vozila s visokim bočnim stranama.

I HPS i MH svjetiljke nude dizajnerima sheme tunelske rasvjete atraktivnu kombinaciju niske jedinične cijene, visokog osvjetljenja i provjerene mehaničke konstrukcije. Nizovi HPS i MH rasvjetnih tijela obično imaju snagu do 400 W po rasvjetnom uređaju kako bi zadovoljili zahtjeve osvjetljenja.

Međutim, nedostaci HPS (slika 1) i MH svjetiljki su značajni. HPS i MH svjetiljke koriste znatnu količinu energije, obično isporučuju nisku kvalitetu svjetla, ne uspijevaju osigurati ujednačenu i dosljednu rasvjetu kroz tunel i pate od katastrofalnih kvarova koji zahtijevaju skupe programe održavanja kako bi se popravili. Sada, s napretkom LED tehnologije, operateri tunela imaju alternativu koja je sve privlačnija i iz perspektive javnosti i iz operativne perspektive.

Najočitije prednosti Led rasvjeta u tunelu su njihov dug životni vijek i učinkovitost:

• Visokokvalitetni LED svjetlosni sustavi sposobni su isporučiti >100 lm/W u tipičnim aplikacijama za osvjetljenje tunela. Budući da je LED dioda usmjereni točkasti izvor, njezin se svjetlosni izlaz može precizno isporučiti na traženo područje, što osigurava dodatnu učinkovitost sustava u usporedbi s HID sustavima.

• LED diode su vrlo pouzdani poluvodički uređaji s vrlo dugim vijekom trajanja. Dug vijek trajanja LED dioda dramatično smanjuje troškove održavanja i servisa, lošu rasvjetu zbog prekida rada i poremećaje u prometu zbog zatvaranja radi održavanja.

U praksi je vidljiva razlika u vijeku trajanja i učinkovitosti između LED rasvjetnih tijela i HID alternativa.

Nazivni vijek trajanja je ekvivalentan deset godina rada, prema proizvođaču. Ovaj produljeni vijek je u suprotnosti s tipičnim životnim vijekom od <30 000 sati za ekvivalentne HPS žarulje. Konsenzusne procjene također pokazuju da Led rasvjeta u tunelu obično koristi manje od polovice snage od ekvivalentnih HPS alternativa.

Redovito ponovno ugrađivanje također povećava životni trošak HID svjetala, u usporedbi s dugotrajnim LED rješenjima. Niži troškovi ulazne energije za LED rasvjetu rezultiraju značajnim financijskim uštedama uz dramatično smanjenje ugljičnog otiska rada tunela. Visoka učinkovitost LED dioda pojačana je podrškom tehnologije za zatamnjivanje.

Jasno je da se ekonomska odluka može precizno kvantificirati, a niži troškovi energije, ponovnog svjetla i održavanja Led rasvjeta u tunelu nadmašuju niže početne troškove opreme HPS ili MH svjetiljki tijekom životnog vijeka instalacije.

Donositelji odluka također mogu uzeti u obzir percepciju javnosti o korisnosti i zajednici. LED rasvjeta je ugodnija i praktičnija za korisnike tunela, što dodatno opravdava nadogradnju rasvjete.

Prednosti Led rasvjeta u tunelu dijele se u dvije glavne kategorije: kvaliteta svjetla i smanjen utjecaj na protok prometa. Vrhunska kvaliteta svjetla iz LED rasvjetnih tijela velikim je dijelom posljedica vrhunskog prikaza boja LED dioda.

Vjerniji prikaz boja u cijelom spektru može pomoći vozačima da bolje razlikuju objekte u daljini nego u ravnoj, narančasto-smeđoj svjetlosti koju proizvode HPS sheme. Okruženje je sigurnije i bolje osvijetljeno, čak i kada su apsolutne razine osvjetljenja identične.

Ujednačena rasvjeta u cijelom tunelu još je jedna prednost LED rješenja. Dizajni leća, razvijeni korištenjem naprednih alata za optičko modeliranje, pružaju ujednačen, ujednačen svjetlosni uzorak na cesti bez zasjenjenja niti odsjaja koji ometa. Ova ujednačenost je moguća jer se LED svjetiljke sastoje od niza sićušnih, snažnih izvora svjetlosti s uzorcima snopa koji se mogu oblikovati prema potrebi – na primjer, korištenjem leća totalne unutarnje refleksije (TIR) na svakoj LED diodi kako bi se formirao željeni snop. Rezultat je glatkija, dosljednija rasvjeta u cijelom prostoru bez tamnih ili vrlo svijetlih mrlja na površini kolnika.

LED tunelske svjetiljke također omogućuju poboljšanu kontrolu svjetla u prijelaznim ulaznim i izlaznim zonama gdje vozači postižu odgovarajuću prilagodbu očiju između vanjskog okruženja i unutrašnjosti tunela. Tradicionalne HPS ili MH sheme ulazne rasvjete osmišljene su tako da oponašaju razinu svjetla pune sunčeve svjetlosti u najsvjetlijem dijelu dana, s dijelovima ili nizovima ovih svjetiljki koje se isključuju tijekom dana u skladu s razinom vanjskog svjetla.